Tot el tema de la emergència i canvi climàtic és un fet claríssim. Hi ha moltes dades que recolzen aquest problema de la nostra civilització actual: el Planeta està en perill i nosaltres com a espècie en perill d’extinció.
Hi ha molts moviments que defensen la sostenibilitat de la vida en el Planeta, els boscos que es talen, els ecosistemes que es destrueixen… i tot això, ens porta a parlar dels habitants d’aquests ecosistemes que estem destruint. Els animals. Els animals són ésser vius, com nosaltres els humans, som una espècie més i convivim tots plegats en el mateix planeta.
La convivència, com a casa nostra, porta un missatge: donar i rebre, comunicar-nos, cuidar-nos… i la convivència planetària significa que nosaltres no vivim aïllats a casa nostra o en el nostre cercle, vivim interconnectats… un aleteig de papallona en una punta del planeta afecta a l’altra punta. Com tot ecosistema equilibrat tothom té un lloc per ocupar en el món i cal respectar-ho.
Així que m’agradaria portar-vos en un lloc molt íntim dins vostre, en aquell lloc d’ésser humà que està connectat amb tot el que l’envolta…
Els animals tenen el mateix dret a viure que nosaltres. Som l’única espècie que es comporta com una plaga en el Planeta, destruint i acaparant-ho tot sense respecte. Matant i divertir-se matant. Tornem a recuperar la nostra co-responsabilitat en la cura dels animals i medi ambient.
Tocarem diferents temes sobre els humans i els animals. Entrem en el consum de carn que està tan arrelat a la nostra societat i preparar animals per matar per al gran o petit consum.
En el punt en què, adoptem una actitud respectuosa amb tot, fins i tot amb els animals, moderarem el consum, o ja no en menjarem per principis, o anirem a opcions ecològiques i respectuoses envers els animals i l’ecosistema que compartim.
Un altre tema ens ve per no tenir cura del medi ambient, fer servir plàstics que mai no s’eliminen o triguen moltíssim a degradar-se, que es van amuntegant juntament amb la brossa a diversos abocadors en la natura, allà hi viuen animals que en poden sortir enverinats o menjar el plàstic que després consumim nosaltres, o escanyats pels mateixos plàstics dels envasos.
I, per acabar, hem de tenir en compte que els animals són éssers vivents amb sentiments, així que qualsevol maltractament o tortura, cal prohibir-lo, perquè és un acte de crueltat.
Aquí deixo la pregunta… què passa amb la carn que consumim per a alimentació humana? Podem menjar carn d’animal per a la nostra alimentació? Quin és el límit? Què passa amb les festivitats on es tortura a un animal?